fbpx

W czym pomagamy

Zadzwoń do nas 504 666 558

Holistyczne podejście do terapii

 

Tutaj pracujemy w podejściu holistycznym. Jest to podejście kompleksowe, które integruje ze sobą obszary, oparte o psychologię, fizjologię, neurologię oraz logopedię. Koncentrujemy się na relacjach pomiędzy tymi obszarami i pracujemy nad zrozumieniem i rozwiązywaniem problemów u dzieci i młodzieży, które mogą generować lub być powiązane z innymi problemami, w różnych obszarach ich życia.

                                                                     Fizjoterapia

Działamy kompleksowo. Tutaj wspieramy właściwy rozwój dzieci już od pierwszych dni życia.

Wiemy, jak ważny jest dobry start, dlatego zapewniamy go naszym podopiecznym i pacjentom. Nasi doświadczeni lekarze i fizjoterapeuci dobierają zestawy ćwiczeń i zabiegów, które mają pomóc w szybkim powrocie do sprawności. Nasz nowoczesny i specjalistyczny sprzęt pozwala nam opracować dla każdego pacjenta terapię dobraną do jego potrzeb. Dzięki takim profesjonalnym działaniom możliwe są trwałe efekty terapeutyczne.

Nasi specjaliści mają doświadczenie w terapii manualnej w pediatrii. W przypadku występującej osteopatii u noworodków i niemowląt, zaopiekują się Waszym dzieckiem w obszarze terapii manualnej.

Nasi fizjoterapeuci specjalizują się również w korekcji wad postawy skoliozie oraz płaskostopiu.

Zapisz swoje dziecko na odpłatne badania wad postawy do CM Herbrand prowadzone przez doświadczonych specjalistów:

Zadzwoń pod numer

42 276 55 85

Z badań wad postawy korzystają bezpłatnie uczniowie naszych szkół „Scholar” i „Erazmus” w Aleksandrowie Łódzkim.

Do korekcji wad postawy wykorzystujemy Aparat SKOL-AS, który pozwala wypracować u dziecka utrwalone zmiany adaptacyjne i zmienić możliwości, nawyki i funkcje ruchowe, aby zredukować nieprawidłowe wzorce ruchowe i wytworzyć wzorce właściwe.

O Aparacie SKOL-AS i jego działaniu dowiesz się tutaj.

 

 

                                    Zespół pomocy psychologiczno – pedagogicznej

W zakresie psychologii dziecięcej oferujemy naszym dzieciom i młodzieży opiekę i wsparcie psychologów dostosowane do indywidualnych potrzeb podopiecznych i pacjentów a także doradztwo. 

Nasi specjaliści pomagają dzieciom i młodzieży uporać się z trudnościami emocjonalnymi po przebytych przykrych doświadczeniach np. śmierć bliskiej osoby, rozstaniu rodziców i innych traumatycznych przeżyciach. Nasze działania opieramy na skutecznych interwencjach terapeutycznych, i opiece skoncentrowanej na uczniach. Pomagamy zdobywać nowe umiejętności społeczne. Prowadzimy regularne konsultacje z rodzicami w celu koncentracji działań, szybkiej i skutecznej pomocy.

Nasza pomoc to:

  • Konsultacje psychologiczne – spotkania mające na celu określenie problemu i zaproponowanie odpowiedniej drogi pomocy.
  • Wsparcie psychologiczne – spotkania mające na celu pomoc w rozwiązaniu problemu wynikającego z obecnej sytuacji życiowej.
  • Trening Umiejętności Społecznych.

    Pomagamy dzieciom u których:

    • Często występują zachowania agresywne, niezgodne z ogólnymi zasadami.
    • Nieprawidłowe są relacje z rówieśnikami (problemy społeczne w szkole, brak relacji rówieśniczych, konflikty z rówieśnikami).
    • Występują zaburzenia nastroju, zaburzenia lękowe.
    • Miały miejsce ciężkie przeżycia np. rozwód rodziców lub śmierć kogoś biskiego lub nieprawidłowe relacje rodzinne.
    • Występują zachowania ryzykowne:
      • używanie substancji psychoaktywnych (palenie tytoniu, picie alkoholu, używanie marihuany i innych narkotyków i leków psychotropowych),
      • zaniedbywanie obowiązków szkolnych,
      • nadmierne korzystanie z telefonu, granie w gry komputerowe, hazard,
      • zachowania agresywne, przemoc, cyberprzemoc.

      Pomagamy młodzieży u której występują:

      • Problemy emocjonalne.
      • Uczucie niemożności radzenia sobie z codziennością.
      • Trudności w relacjach interpersonalnych.
      • Zaburzenia lękowe spowodowane np. zmianami w życiu osobistym (rozwód, utrata pracy, śmierć bliskiej osoby).
      • Przewlekłe uczucie wewnętrznego niepokoju, obniżenie nastroju, poczucie beznadziejności.
      • Kłopoty z utrzymywaniem realacji rówieśniczej.

      Logopedia

      Logopedia dziecięca to obszar, który zajmuje się problemami
      z mową oraz właściwą komunikacją. Werbalizowanie potrzeb to jeden z najważniejszych aspektów życia. Ma zasadniczy wpływ na rozwój społeczny dziecka dlatego tak ważne jest aby wszelkie nieprawidłowości były zauważone we wczesnym etapie życia dziecka.

      Zajęcia z logopedami wspomagają prawidłowe funkcjonowanie dzieci i młodzieży poprzez rozwój ich mowy, słuchu i pisma.

      Nasze działania wchodzące w obszar logopedii pomagają naszym dzieciom również z innymi problemami, zarówno
      w języku mówionym, jak i pisanym. Wcześnie podjęta terapia logopedyczna dla szybsze i lepsze efekty.

                                                                           Neurologia

      Zapewniamy pomoc lekarza neurologa z wieloletnim stażem. Dajemy diagnozę, leczymy schorzenia i zaburzenia układu nerwowego.

       

      Z naszą szeroką ofertą możesz zapoznać się tutaj.

                                                                          Dogoterapia

      Dogoterapia jest stałym elementem harmonogramu uczniów Scholar i Erazmus.
      Taka forma terapii pomaga w prawidłowym rozwoju fizycznym dziecka. Kształtuje i rozwija umiejętności okazywania emocji i uczuć.
      Uczy samodzielności, stwarzając dziecku możliwość wywiązywania się z działań podejmowanych wobec psa.
      Dziecko chętniej podejmuje stawiane przed nim zadania, wykonuje je z radością i jest zmobilizowane do ich zakończenia.
      Dogoterapia wspiera ogólną aktywność ruchową i sprawność motoryczną. Pies motywuje dzieci do ruchu. Sprawia, że kierują się w stronę zwierzęcia, skupiają na psie swoją uwagę.
      Dogoterapia poprawia precyzyjność ruchów, dzięki czemu dziecko ma nad nimi większą kontrolę. Jest to również doskonała forma rehabilitacji dziecka. Obecność psa pomaga bowiem w wykonywaniu czynności samoobsługowych, redukuje napięcie emocjonalne.
      Dla większości dzieci kontakt z psem jest źródłem przyjemności. Pies doskonale spełnia się w roli przyjaciela, ponieważ nie ocenia dziecka, nie krytykuje i akceptuje je bezwarunkowo. W towarzystwie psa dziecko czuje się ważne i kochane.

                                                                Integracja sensoryczna

      Ćwiczenia , zabawa i aktywności, podczas zajęć integracji sensorycznej (SI), stymulują wszystkie systemy zmysłowe i wpływają na poprawę funkcjonowania w sferze emocjonalnej i motorycznej dzieci.
      Sprzęt i pomoce wykorzystywane podczas terapii, wspierają rozwój ruchowy dzieci, które wykonują ćwiczenia, angażujące całe ciało oraz zmysły. Trenują równowagę i propriocepcję czyli czucie własnego ciała, zmysł dotyku, wzroku czy słuchu.
      Zajęcia SI są stałym elementem harmonogramu uczniów.

                                                                        Muzykoterapia

      Muzykoterapia bazuje na leczniczym wpływie dźwięku i muzyki na organizm i psychikę człowieka. Muzyka działa wielostronnie, poprawia nastrój, wpływa na emocje, relaksuje fizycznie i psychicznie, stymuluje i wspomaga rozwój dziecka. Poprawia funkcjonowanie dzieci i młodzieży z różnorodnymi problemami natury emocjonalnej, fizycznej lub umysłowej. Podstawowym środkiem oddziaływania w muzykoterapii jest dźwięk – muzyka, która często jest wyzwalaczem i katalizatorem przeżyć i emocji.

       

      Zobacz jak muzykoterapia działa na nasze dzieci podczas zajęć.